Economia, consum, innovació. Noves idees

Del camp a la taula

Cada cop més, els consumidors demanen poder menjar i comprar productes de "quilòmetre zero". O sigui, aliments que no vinguin de l'altra punta del món, sinó d'un radi màxim de 100 quilòmetres a la rodona. Més frescos, més saborosos, i que asseguren els llocs de treball i les iniciatives del nostre entorn.

Innovació: la reinvenció de la carmanyola i els pistaxos de les Garrigues

La carmanyola ja estava inventada feia dècades, però algú va pensar que just ara era el moment en què calia reinventar-la. I en el món agrícola, una empresa d'un poblet de Lleida va ser la primera a atrevir-se a fer pistatxos procedents de Califòrnia. Ara es venen com a autèntica "delicatessen".

Microarquitectura

Els dissenyadors industrials d'aquesta firma busquen tornar als objectes la seva veritable utilitat fent servir proveïdors locals que permetin recuperar el teixit quasi artesanal que, ara, amb la globalització, resulta més necessari que mai.

 

Forn de la Trinitat

Repensar un producte tan quotidià com el pa pot donar bons resultats. És el que va fer en Daniel Jordà des del seu forn al barri de la Trinitat de Barcelona. Va tenir claríssim que el pa havia de ser un ingredient ple de qualitat i de creativitat, i que els restaurants l'havien de tenir molt en compte en els menús. Ara, comparteix els clients del barri amb els grans noms de la gastronomia del país.

 

Cabo San Roque

Un bon dia un arquitecte i una enginyera van decidir abandonar l'economia del totxo i reorientar-se cap a la innovació artística. Amb altres socis van fundar Cabo San Roque, una mena de grup de teatre que fa espectacles musicals. Reciclant objectes trobats al carrer i procedents d'una fàbrica de galetes han construït tota una orquestra.

 

Chic and Basic

Els nostres protagonistes d'aquest reportatge formen part d'una nova generació d'hotelers que, ja fa uns anys, es van atrevir a fer establiments que complissin la premissa "bo, bonic i barat". I, posats a trencar motllos, ara fins i tot estan pensant a vendre el mobiliari dels hotels als clients que vulguin comprar-lo